31/5 - Idag

Hejsan!

Sitter i skolan nu och gör inget speciellt. Efter skolan ska jag in till stan, möta upp mamma och sen ska jag kolla efter en kjol. Kanske provar baddräkten från HM också, får se ;) Sen ska vi kanske prova en båt, den är ny och de vill se om den klarar ett test. Det blir intressant!




Jaa, hyfsat bra väder denna vecka!

31/5 - SVAR

 

Klänningen kanske jag vill ha, men jag får se. De andra sakerna vill jag ha till mig och min häst :)


27/5

 

Saker jag vill ha! :)


26/5

Hejsan!

Har kommit till skolan nu, höll idrotslektionen. Det gick bra! Det var jätteroligt att träffa Jenny och bara snacka om allt möjligt, nu är både frisyr, väska, smycken och smink klart :D Imorrn gäller det!

Esset nu,


Esset för två år sen


25/5 - Tha school ;)

Hej!

Är i skolan nu. Igår åkte jag och Andrea och tränade, asroligt! Sen gick vi vidare hem till henne och hade det skojj :D På fredag är det bal och sen helg. Sen är det bara 2 veckor kvar :D



Sötnosen Vikki :)

25/5 - Stan idag

Hejsan!

Idag ska jag åka in till stan. Väl där inne ska jag möta upp Jenny och så ska vi kolla efter lite saker till balen. Sen kanske vi äter ute eller hos henne, vi får se. Och sen sover jag över där, då ska vi fixa vilken frisyr jag ska ha :D Det kommer bli roligt!



Jag saknar min lilla häst <3
har inte träffat henne på 1 dag xD haha


23/5 -

Har verkligen inte bloggat nåt men det har inte riktigt blivit så. Har gjort en massa andra saker!

Denna vecka ska jag:
Idag: Stallet
Imorrn: Träna
Onsdag: Stan och träffa Jenny
Torsdag: Stallet
Fredag: Bal på kvällen
Lörd. och Sönd: Stallet



23/5 - :'(

andrea visade en jättesorglig låt, den är jättebra! Men tänk så snabbt saker och ting kan förändras!


16/5 - Dalarna

Hejsan!

I Lördags åkte jag och familjen till stan och kollade på quarnevalen som var. Många häftiga saker fanns men den häftigaste var nog Jennys och deras ;)

Igår åkte vi till Dalarna och kollade på en hund, Hobbe heter han och är hur söt som helst! Älskar hans personlighet, först kan han leka i timmar och sen kan han slappa i timmar. Helt perfekt :) Så vi får se hur det blir med det.


13/5 - Irriterande

Asså jag mst bara ta upp en sak. Jag blir så irriterad på de som behandlar någon person illa. Om man kanske går i en skola känns det som om en person väljer ut en annan person. Jag fattar verkligen inte vf?! Är det så jävla svårt för de/den personen att låta bli?? Då kanske den "utsatta" personen mår asdåligt bara för att en annan mst behandla en annan illa... ahhh, fattar inte hur man orkar...
Och i värsta fall står andra bara och kollar på, kan inte de säga till?

Min brorsa blev illa behandlad i skolan så på kvällarna ville han verkligen inte gå och lägga sig för han visste att det var en ny dag nästa dag... Det är illa!!


Jaa, ni märker, jag blir så irriterad över såntdär. x)

13/5 - Fredag

Hejsan!

Äntligen är det fredag. Gah, vad skönt!! Vi slutar om 1 timme och 15 min. Efter skolan ska jag och Andrea fika igen :D Efter det blir det Högvreten = HÅRD TRÄNING x) hahah



Sötnosar

12/5 - Kavaj

Hejsan!
Hittade en kavaj idag för 59 kr och ett par skor för 450 kr. Perfekt! Precis det jag ville ha :D

12/5 - Idrott

Hejsan!

Hade idrott nu på förmiddan. Vi styrketränade, asroligt! :) Nu på eftermiddan ska jag ha case, ska försöka komma nånvart på novellen. Efter skolan åker jag och Andrea och fikar och sen handlar lite kläder. Sen drar jag vidare till stallet och sen har väll hela Torsdagen gått. Herregud, dagarna går så snabbt nu förtiden.



I helgen ska jag åka in till stan, på kvällen blir det nog stallet. På söndag åker vi och kollar på en hund, spännande! :D 


10/5 - Lista

Här är en gammal lista som jag fyllde i för två år sen ;)

Hav eller Sjö
TV eller Dator
Höst eller vår
Jul eller Påsk
Svart eller Vit
Ipod eller MP3
VH1 eller MTV
Rosa eller Lila
Hund eller Katt - både och egentligen:)
Guld eller Silver
Bad eller Dusch
Sko eller Sandal
Afrika eller Asien
Löshår eller Äkta
Mobil eller Telefon
Klänning eller kjol
Lägenhet eller Hus
Plugga eller arbeta
Blond eller brunett - både och :)
Vanilj eller Choklad
Ring eller halsband
Jeans eller leggings
Stjärnor eller månen
Jordgubb eller hallon
Nyår eller Midsommar
Långt hår eller Kort hår
Nagellack eller Läppstift
Sanning eller Konsekvens
Blåa ögon eller Bruna ögon
Snowboard eller skidor
Berg-och-dalbana eller Vattenbana
Harry Potter eller Lord of the rings
Christina Aguilera eller Britney Spears

Det valde jag då, vad väljer jag nu? ;)

Hav eller Sjö
TV eller dator
Höst eller vår
Jul eller Påsk
Svart eller Vit
Ipod eller MP3
VH1 eller MTV
Rosa eller Lila
Hund eller Katt - båda ;)
Guld eller Silver
Bad eller Dusch
Sko eller Sandal
Afrika eller Asien
Löshår eller Äkta
Mobil eller Telefon
Klänning eller kjol
Lägenhet eller Hus
Plugga eller arbeta
Blond eller brunett
Vanilj eller Choklad
Ring eller halsband
Jeans eller leggings
Stjärnor eller månen
Jordgubb eller hallon
Nyår eller Midsommar
Långt hår eller Kort hår
Nagellack eller Läppstift
Sanning eller Konsekvens
Blåa ögon eller Bruna ögon
Snowboard eller skidor
Berg-och-dalbana eller Vattenbana
Harry Potter eller Lord of the rings
Christina Aguilera eller Britney Spears




9/5 - Helt sjukt! :O

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article12999897.ab
gå in på länken  ;)

9/5 - Har jag sagt...

..att jag har en lat kanin?












Haha, han är för gullig, speciellt på den sista bilden där han blundar!

På landet har vi en stor träsoffa där jag och martin brukar ha esset och vikki. Vad tror ni han gör? Lägger sig tillrätta och somnar xD Haha, så jäkla gulligt!

9/5 - Resa

Jag är så sugen på att resa någonstans, Italien skulle vara nice! Till något varmt ställe. ;)




9/5 - Grenade

Hejsan!

Igår var jag i stallet och tömkörde lite. Det finns en jättemysig grusväg som man kan rida på så där gick vi. Litbrá var som vanligt aspigg så vi får se vad vi gör idag. Jag kanske rider, hade tänkt longera menmen..

Nu iallafall är jag i skolan och har engelska. Jättechill lektion. Om ungefär 37 dagar, räknat med helgerna slutar skolan. Så jäkla skönt!



esset i somras, om ni undrar varför hans päls ser så konstig ut så hade han inte riktigt fällt klart sin vinterpäls förra sommarn ;)

7/5 - Godmorgon!

Hejsan!
Vaknade för 20 minuter sen kanske. Idag ska jag rida och sen ska vi åka till landet. Igår gick jag först till Nova och köpte biljett till balen, så nu är det viktigaste klart! Efter det åkte jag till Högvreten och shit vad jag fick jobba, var helt slut efteråt, så det blev en bra träning! Och det är alltid lika roligt att komma dit. :)

6/5 - FRedag

Hejsan!

Äntligen är det Fredag idag! Morgonen började med att jag vaknade tio över sju :O Blev en aning stressigt.. Efter skolan ska jag hem och några timmar senare åka till Högvreten. I helgen ska jag träna och rida, blir bra det ;)



Lilla söta hästen <3

3/5 - Blöt

Hejsan!

Har precis vart på ICA och det var ju inte så härligt väder. Det haglade och blåste, så nu sitter jag här i skolan som en dränkt katt.

Igår var jag ju och fixade balklänningen så nu ska de sy in den. Sen gick jag och mamma vidare till Hööks. Lyckades få med mig tre par strumpor och ett par skor hem. Perfekt! Sen åkte vi vidare till stallet. Kollade igenom Litbrá, hon hade bara ett litet sår men annars var hon bra. :)

Såå söta! :)




haha


2/5 - Matte

Hejsan!

Sitter i skolan på en mattelektion. Efter skolan ska jag hem, sen åka och prova balklänningen så de vet hur de ska sy den. Sen ska jag nog kolla på skor + smycken också.

Sen ska vi vidare till stallet och borsta Litbrá lite. Gud vad glad hon var igår! Sprang som bara den :)


1/5 -

Hejsan!
Igår var det fullt upp ända sen jag vaknade tills jag gick och la mig. hehe. Jag började med att åka till stallet, red barbacka. Gick bra förutom att jag ramlade av, menmen. Sen hem och göra rent alla läderprylar, sadel/träns/stövlar, sen städa kaninbur, sen in och baka. Gjorde hallonpannacottapaj, asgod! Och en vanlig kladdkaka med daimgrädde, också den var asgod! :)

Sen kom gästerna och vi åt lite middag, gick ner till brasan och sen åt efterrätt. Det var en trevlig kväll ;) Idag ska jag bara slappa och sen ska vi flytta Litbrá till ett annat stall.

RSS 2.0