29/4 - Skolan

Hej!

Just nu är jag i skolan och bloggar äntligen från min fina lilla data. Annars har jag använt den stora macen i mitt rum, men jag måste erkänna att den här är bättre! heheh

Jaja, idag är det äntligen Fredag! Shises vad snabba de här dagarna och veckorna går. Idag ska jag hem, till stallet och fixa allt och säga hej till Litbrá. Sen ska jag hem och efter det åka till Högvreten och rida lektion. Blir roligt! :)


28/4 - Nu:

- blir det fika och se på tv. Måste ta in kaninerna också.

Såå skönt att det är Fredag imorrn! Den här veckan behövde jag kan jag säga! Tre dagars ledigt och två dagar skola, så nästa vecka blir det till att satsa gärnet och inte ge upp förän om 6 veckor. Det fixar vi!! ;)
Hoppas det blir lika soligt imorrn, då följer nog några solbrillor med!

28/4 - HAHAHA x)

Hahaa xD Så jäkla sköna!!
Stackarn, haha, men lite roligt är det ju!

27/4 - 12.03

Hejsan!
Nu har jag bara slappat och försökt plugga matte. Om några timmar bär det av till Infra City tror jag för att försöka hitta en balklänning, blir intressant!

26/4 -

Kolla på hela videon, så jäkla bra!

24/4 - Sommar!!

Hejsan!
Nu känns det verkligen som sommar ute, härligt! I helgen åkte vi till vårt landställe, var härligt och skönt att bara slappa. Solade en del också, är ganska bränd nu menmen.
Lilla Esset :)

21/4 - 11.36

Hejsan!
Om en vecka börjar skolan, vilket innebär att det är en veckas lov kvar! :D Så jäkla skönt!
Nu, snart, ska jag ut och sola. Sen äta lunch och sen vid tre åker jag till stallet, idag blir det uteritt med Jessica. :)
Jag bara måste ha de här skorna, så jäkla snygga!

20/4 - Gymmet

Hejsan!
Nu har jag vart och tränat, roligt att träffa Andrea! Men usch vad jobbigt det var, jag kan knappt skriva nu xD Haha
Imorrn får vi veta det preliminära intagningen av gymnasium, pirrigt! Jag hoppas hoppas på mitt förstaval men man vet aldrig.
Juste, imorrn på kvällen ska jag ut och springa och på Fredag blir det dressyr som gäller! Sen under helgen ska jag bara slappa och svulla en massa godis :)

20/4 - Sommarlovet

... närmar sig. Ska bli otroligt skönt med sommarlov. Vi ska vara på landet en hel del, då blir det nog sol och bad. Sen ska jag börja övningsköra :D Blir intressant!
När vi är hemma ska jag umgås med mina fina vänner, vara i stallet en hel del och så blir det säkert lite annat!
Något roligt ni ska hitta på?

20/4 - :D

Hejsan!
Har vart i stallet nu och fixat allt. Snart ska jag äta lite lunch och sen sola några timmar. Ikväll/på eftermiddagen blir det träning med andrea. Ska bli kul!
Kan inte rotera bilden :/ Aja, den är från i somras från konfirmationen. ;)

19/4 - 10.36

hejsan!
Vaknade för nån timme sen. Nu tänkte jag ta med mig en bok och ett stoort glas saft ut och sola. Sen vidare till stallet på eftermiddan. Tror nog jag ska ta en långtur ut.

18/4 - Stan

Hejsan!
Har vart i stan hela dan idag, jag, mamma och martin mötte upp jenny och så gick vi och fikade och hade det trevligt! Nu är jag så trött i ben och fötter så nu ska jag bara ta det lugnt, måste åka till stallet sen och till ica för att hämta ut ett paket.

17/4 - Litbrá

Världens gulligaste häst! <3

Red ut idag barbacka på henne och på hemvägen så tog vi en härlig galopp, men efter ett tag började jag glida lite åt sidan, var nära på att ramla men då saktade hon ner lite så jag skulle kunna komma upp igen och sen galopperade vi vidare :D Så jäkla gulligt!

16/4 - Bio

Jag vill så gärna gå och se Water for elephants snart! Den ska tydligen vara asbra!

16/4 -

Perfekt väder för ett lov!

16/4 - Dagens planer

Idag tänkte jag pyssla lite här hemma och rida. Ska försöka få mamma till att fota då ;)
Dagens planer är iallafall detta:
- Först äta frukost, är ashungrig nu! hehe
- Göra iordning mig
- Städa rummet, ta ner alla smutsiga kläder som ligger och skräpar på golvet till tvättstugan, dammsuga och damma av.
- Chilla lite,
- Kanske äta lunch, får se.
- Gå ut till Esset och Vikki och fixa lite hos de samt flytta deras bur
- Chilla lite till x)
- Åka till stallet

Jaa, sen har nog hela den här dagen gått. Imorrn ska jag och pappa ut och springa, ska bli jäkligt skönt!

16/4 - PÅSKLOV

Godmorron!
Äntligen är det påsklov, så jäkla skönt. Förutom att jag ska försöka hitta en balklänning och lite saker till det och träna och åka in till stan och fika och gå på bio och mysa med Litbrá har jag inget annat för mig, haha! Ska ta dagarna som de kommer :)
Söta Vikki :)

13/4 - :D

Har hittat en helt underbar klänning från Nelly. Mst köpa den , haha


13/4 - Kallt

Hejsan!

Sitter i skolan just nu och har rast. Sen engelska och sen case, skönt!

Igår var jag och tränade med Andrea, fy fan vad jobbigt det var men ändå asroligt :D Ska definitivt köpa årskort snart. Idag blir det stallet, som vanligt, och sen ska jag hem och bara slappa!



Min lilla häst! <3

11/4 - 12.30

Hejsan!

Sitter i skolan nu, ska nog jobba lite matte och sen svenska. ;) Efter skolan ska jag bara hem och ta det lugnt, kolla på tv och käka kladdkaka. Haha, en bra start på veckan. ^^

Om en vecka är det ju påsklov och det ska bli såå jäkla skönt! Vi kommer vara lediga i nästan 2 veckor. Sen är det bara att köra på för 6 veckor senare är det sommarlov. Åå, vad HÄRLIGT!!



har hört talas om sånna här lavendelodlingar. Så jäkla häftigt! Skulle vara coolt att vara på nåt sånt nån gång.

Källa:
http://weheartit.com/entry/8710745


10/4 - Usch :'(

Vers 1:
Han var en ängel på jorden, han är en ängel i himlen
Och allt han lämnade efter sig var alla minnen
Du var en sån person som alla kunde lita på
Man kunde prata med dig när man mådde skit och så
Du var så glad, rolig och skämtsam
Aldrig att man kunde tro att du hade någon smärta
Jag kommer be för din familj och dina vänner
Att dom aldrig ska behöva lida över det som hände
Även om du valde att skita i din framtid
Så vet jag att folket runt dig kommer älska dig föralltid
Varför hoppa du? Varför gav du upp?
Svaret får vi aldrig - Men ta det lungt
Vila i frid, önskar hela vallentuna
Och om någon inte gillade dig så var de avundsjuka
Men vi önskar dig all lycka i ditt nästa liv
Den här låten går ut till Micke Hedberg, Rest In Peace

Reff:
Du var den bäste, den bästa som fanns
Varenda lykta i staden har varit släckt sen du försvann
Vi saknar dig så, du får inte lämna oss nu
Jag såg en ny stjärna på himlen, och den stjärnan är du

Vers 2:
Du var den vackraste personen som har vandrat på jorden
Och ärligt talat kan jag inte klandra dig, broder
Livet är svårt, finns många hinder att klå
Vi kommer sakna dig, men alla minnen och bilder består
Du var sänd från ovan, som en ängel
Men gud tog tillbaka dig, bort från dina vänner
Utan dig så är det lika kallt som vintern är
& när vi behöver dig som mest så finns du inte här
Danne fick ett sms på sin telefon
Det kändes hårt, det stod att du
inte ville skaffa barn och familj
eller någonting och istället avsluta ditt liv
Du var nöjd som det var, du var lycklig nu
Och avslutade ditt sms med 'Peace brothers'
Att du skrev dina sista ord på telefon,
Du skulle sagt hejdå.. Mikael blev femton år

Lyssna på hela låten samtidigt som du läser verserna. Så jäkla sorgligt, jag blev tårögd :'(

R.I.P Micke Hedberg

10/4 - Söndag

Hejsan!
Var ju som sagt i Täby med Andrea igår och det var så roligt! Vi gick runt i affärer, åt på subway och drack smoothie. :)
Jag fick med mig lite saker hem.
Tröja från Gina. Kostade bara 49 kr  :o
Också från gina, 49 kr.
Både linne och shorts från HM. Linnet tror jag kostade 99 kr och shortsen 199. ;)

Solbrillor från Bikbok. 50 kr, tror jag ;)

9/4 - Lördag

Godmorgon!
Har precis vaknat och ska snart gå ner och äta frukost. Idag ska jag först slappa, sen ska jag åka till Täby med Andrea. :) Kommer nog hem med en massa saker!

Sen på eftermiddagen så ska jag åka till stallet, har ingen aning om vad jag ska göra. Antingen så blir det en promenad med Litbrá ute eller så rider jag ut. Nåt av de iallafall.

Jaja, imorrn ska jag bara hänga hemma och ta det lugnt. Ska fixa lite småsaker som jag inte riktigt kan berätta än, men förhoppningsvis kommer jag att kunna skriva det snart :D
Färgningen på mitt hår blev ungefär som på bilden. Precis som jag ville ha det!

8/4 - 14

...DAGAR KVAR TILLS VI FÅR VETA DEN PRELIMINÄRA INTAGNINGEN TILL GYMNASIUM :D


8/4 - FÖRE/EFTER


















Ni får en före och efterbild, blev nöjd! :)

8/4 - Skolan

Hejsan!

Är precis klar med nationella i engelska. Det gick bra, det var ganska lätt tycker jag.





Ska ju klippa mig idag, jag skulle vilja ha en snedlugg men och sen bara klippa topparna lite. :)

7/4 - 19.41

&quo
Hej!
Äntligen är det Fredag imorrn. Men det går ju så jäkla snabbt :o Herregud! Jag tyckte nyss att det var Söndag. x)
Imorrn blir det späckat schema efter skolan.
Ska göra detta:
- Klippa mig + färga håret, det tar väll 2 timmar, så då är jag klar fyra.
- Sen till stallet, om jag åker dit med mamma är vi nog klara där vid kvart i fem men åker jag buss och sen går är jag nog klar vid fem/kvart över
- Sen hem, äta middag
- Vid halv 6, åka till Högvreten och rida lektion där.
- Sen kommer jag hem vid 8/kvart över och då kan jag ta det lugnt! :)


Från det ena till det andra, kollade på weheartit och såg en massa gulliga klänningar. Mst bara visa:


Så häftiga långklänningar! Skulle lätt kunna köpa nån av de här :D



Gillar alla här!  :D



7/4 - Bikbok

Har hittat en bikini och ett par jeans som jag är helt kär i!



Får se om jag köper den på Lördag.



Båda sakerna kommer från Bikbok. Men jeansen kostar 500 spänn, och det har jag inte råd med :(

7/4 - Ben & Jerrys

Är så sjukt sugen på Ben & Jerrys. Jag är helt kär i caramel chew chew, vilken är eran favorit? :)


7/4 - Ojdå..

Hejsan!

Sitter i skolan just nu. Skulle egentligen åkt in till stan med spanskan och kollat på nånting men jag försov mig :/ inte bra... så då bestämde jag mig att åka till skolan och jobba ist. För jag har ingen aning om var det där stället ligger.

Idag är det äntligen Torsdag! Vilket innebär att..
- Vi slutar klockan två i skolan
- Jag åker till stallet, är jättetaggad på att rida lite dressyr med Litbrá!
- Imorrn är det fredag :D



6/4 - Häftigt!







Såg på Fokis blogg när hon skrev om det här för ett tag sen. Han gör bilder av spikar :o ! Hur kan han?! Ascoolt!

6/4 - Mitt rum

Igårkväll fick jag en idé i huvudet hur jag ska fixa i mitt rum, jag behöver köpa ganska mycket saker. En säng, en fotölj + kanske en fotpall till, får se. En tvättkorg, kanske en bokhylla och en sån här sak som man brukar köpa när man vill kunna ha frukost på sängen. Har ingen aning om vad det heter. x)



Sängramen ska ha samma färg som denna bokhylla. ;) Tror jag köper allt på Ikea, det är billigast där!



6/4 - Svenska

Heej!

Sitter i skolan nu och har svenska. Kulkul! Efter skolan ska jag åka till stallet. :)



Jag och Litbrá i mitten av vintern.

5/4 - Frisyrer

Tänk om man skulle kunna göra någon av de här frisyrerna, den sista kanske jag ska försöka mig på? ;)
Källa: http://www.tumblr.com/dashboard
Haha, sådär känns det typ på morgonen x)
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1770750340949

5/4 - Äntligen!

Nu har vi precis kommit hem. Först åkte vi till Granngården och kollade på ridstövlar, hittade ett par som jag har velat ha hur länge som helst! Jättesköna var de ett stort plus!

Sen åkte vi vidare till stallet och fixade allting. Nu ska jag vila och kolla på tv, har så extremt ont i huvudet så ska försöka vila bort den ;)


5/4 - Moskva

När jag bläddrade mellan kanalerna på tv:n igår såg jag ett program som berättade om herrelösa hundar i Moskva. De går och tigger på gatan men nu har de också börjat pendla :o De åker från någon plats ute på landet in till stan, sen går de av där det finns mycket mat.







Stackarna :(

Källa, bilder:
- http://www.ft.com/cms/s/2/628a8500-ff1c-11de-a677-00144feab49a.html#axzz1CGOYg9nv

5/4 - Dagen

Sitter i skolan och ska plugga lite glosor nu tänkte jag. Annars är jag klar med allt annat, ska bara gå igenom en svenska-bok-presentation ikväll. 

Efter skolan skulle jag klippt mig men det blev ändrade planer, så på fredag istället! Jag ska typ sitta i skolan och vänta på mamma och sen åker vi och köper ridstövlar :D


5/4 -

Nu måste det bli sommar! Jag blir galen om det inte blir varmt snart!

5/4 - Lika :o


Hittade en bild på en häst för nån dag sen som var så lik Litbrá, hehe
Litbrá:


Den hästen:


De kanske inte ser så lika ut men har man sett Litbrá i "verkligheten" är de väldigt lika!

4/4 - SUMMER



Nu måste det bli sommar! Tänk er när man sitter på en brygga, kollar på en solnedgång och äter glass. Eller när man bara kan slänga på sig en enkel men fin klänning!

Såg att den nya HM - katalogen hade kommit hem igår, kollade självklart i den och beställde hem kläder för 1500 kr :o Jaja, då har jag hela garderoben full med skor, solbrillor och kläder! Jag beställde blandannat klänningen på bilden ovanför.


4/4 - Måndag

Hej!

Sitter i skolan och ska ha matte nu, sen ett lugnt och skönt casepass. :D Efter skolan åker jag hem och tar det lugnt ett tag sen ska jag till stallet.

Kommer väll hem vid sju / halv åtta ungefär, ska äta middag då och fixa allt inför imorgon. Så kommer nog inte hinna blogga så mycket idag men jag lovar att jag kommer uppdatera! ;)



Lilla, söta Esset!

1/4 - April


Ska fixa lite med design innan jag börjar blogga. ;)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0